חשיבותו של פרופיל הפייסבוק שלכם בעת חיפוש עבודה

חשיבותו של פרופיל הפייסבוק שלכם בעת חיפוש עבודה (הגדל)

מהפכת ה web 2.0 (הפלטפורמה הטכנולוגית שאפשרה את הרשתות החברתיות) הגיעה לכל מקום ועכשיו היא משנה באופן דרמטי את תהליך חיפוש העבודה. אם בעבר, למועמדים ולמעסיקים הייתה אינטראקציה מועטה בלבד טרם ראיון העבודה, היום המצב שונה לחלוטין: ישנה מגמה הולכת ומתרחבת של חיפוש מועמדים ומשרות בפייסבוק ורשתות חברתיות אחרות. מעסיקים רבים מאמצים שיטות גיוס חדשות ופונים לרשתות החברתיות למציאת מועמדים מתאימים; במקביל לזה, ישנם מעסיקים העורכים "בדיקות" ו"אישוש הנחות" לגבי מועמדים הנמצאים בתהליך קליטה לארגון. בפוסט הזה, הראשון בסדרה של שתיים שתוקדש לנושא הרשתות החברתיות, נתמקד דווקא בהכנת הפרופיל פייסבוק שלכם לחטטנות של מעסיקים – אחרי שנכין את הפרופיל, נתקדם ונלמד כיצד להשתמש בפייסבוק בצורה פעילה למצוא עבודה.

כפי שכולנו יודעים (מניסיון...) חיפוש קצר בגוגל יוביל כל סקרן לעמוד הפייסבוק / חשבון טוויטר / instagram / mySpace / Linkedin של חבר או לחלופין "מועמד"; כמובן שאז יהיה בידי הסקרן כל פרטיו האישיים, כולל מה עשית בקיץ האחרון וגם מה לבשת. מצד שני, גם למועמדים המחפשים עבודה יש היום נגישות למידע שבעבר מעסיקים העדיפו להסתיר, כמו סקרי שביעות רצון של העובדים, השכר המקובל בחברה, אופציות קידום ואפילו מבנה ארגוני.

 

הנה ארבעה טיפים קצרים וברורים כיצד להכין את הפרופיל שלך לתהליך חיפוש העבודה

בתהליך חיפוש העבודה אנחנו בונים לעצמנו זהות מקצועית אל מול המעסיק הפוטנציאלי.  הזהות שאנחנו בונים ברשתות החברתיות נבנית אל מול חברים, משפחה, מכרים וחברים של כל אלה – ולכן נוכל לדבר על שתי זהויות שאותו אדם מפתח, "זהות פייסבוקית" ו"זהות מקצועית". מכאן ברור שיש הבדל אדיר בין הזהות ה"מקצועית" שלנו לזהות ה"פייסבוקית", אבל צריך להבין שבעקבות כניסתם של המעסיקים לזירת הרשתות החברתיות הזהות ה"פייסבוקית" שלנו נחשפת לא פעם אל מול מעסיקים פוטנציאליים. וזה המקום להבהיר שהרעיון בטיפים הבאים אינו לאמץ זהות "מקצועית" בפייסבוק (מה שהיה הופך את הפייסבוק למשעמם), אלא אימוץ מספר כללי התנהגות בפייסבוק, לפחות בזמן חיפוש עבודה.

 

1) תמונת הפרופיל

בחרו תמונת פרופיל מכובדת, עדיף של חצי הפלג הגוף העליון, וכזה שרואים את הפרצוף בבירור. הכוונה ב"מכובדת" היא – תמונה שלא הייתם מתביישים להראות לדודות שלכם; התמונה יכולה, ואף רצוי שתהיה, קלילה וזורמת למשל מיום הולדת של חבר, בחוף או בטיול. אבל השתדלו להימנע מתמונות פרופיל בהם אתם נתפסים עושים שטויות (שיכורים, משוויצים בקעקוע הענק שיש לכם על החזה, מתנשקים בבית כנסת) או עושים תנועות מגונות (אין צורך לפרט).

 

2) גישה של זרים לפרופיל

הגבילו את המידע בפרופיל שלכם רק לאותם אנשים שאתם רוצים שיראו זאת באמצעות הגדרות הפרטיות. בכל הרשתות החברתיות אתם יכולים לבחור מי רואה מה. ככה אתה יכולים להעלות תכנים לפרופיל שלכם מבלי לדאוג שמישהו זר או לא רצוי יראה זאת. הדבר נכון לגבי המידע האישי, הוול שלכם, תמונות שאתם מעלים ואפילו תמונות שמתייגים אתכם. הנה לינק שיסייע לכם לשנות ולהתאים את הגדרות הפרטיות ככה שיתאימו לכם: 

 

3) פרטי עבודה והשכלה

דאגו למלא ולעדכן את שדות ההשכלה והעבודה, זוהי הזדמנות להפיץ "מיני קורות חיים". אבל לא רק, טבע האדם הוא להתחבר לאדם אחר על בסיס מכנה משותף, ומעסיק פוטנציאלי שמצא אותך בפייסבוק ישמח לדעת ששניכם למדתם באותה אוניברסיטה או שחלקתם את אותו מקום עבודה לפני חמש שנים.

 

4) העדפות אישיות וקבוצות עניין ברשתות חברתיות

הצטרפו לקבוצות בעלות עניין בתחום בו אתם מחפשים עבודה. ניתן ללמוד הרבה על אדם מסך כל הקבוצות שהוא חבר בהן. הכוונה בהמלצה זו היא "להצטרף לקבוצות בעלות עניין מקצועי" ולא להתנתק מקבוצות על בסיס אישי. לדוגמא, הייתי ממליץ לאדם המחפש משרה בתחום המשאבי אנוש להצטרף לקבוצות המציעות משרות בתחום כמו: "משרות משאבי אנוש", " השולחן העגול HR - כל עולם משאבי אנוש סביב שולחן אחד " ועוד.

זו דרך מאד "קלה" להוכיח הבעת עניין בתחום מקצועי, בלי לנקוף אצבע למעשה.

 

והרי לכם 4 טיפים קצרים כיצד להפוך את הזהות ה"פייסבוקית" שלכם למקצועית יותר ומזמינה, מזווית הראיה של מעסיקים. חשוב להבין שתהליך מציאת העבודה השתנה ואיתו הדרך בה אנו יוצרים קשר עם מעסיקים ולהיפך. ולכן (לפחות בזמן חיפוש עבודה פעיל) שמרו על זהות מקצועית ברשתות החברתיות. ברגע שכבר תתקבלו לעבודה, זה כבר סיפור אחר לגמרי.

הדפסשלח לחברהוסף תגובה
חבר צומחת רוצה להצטרף ?

חיפוש עבודה

אזורים
מקצוע
היקף משרה
דלג על Banners
Banners
חבר מביא חבר
עבור לתוכן העמוד