מציאת עבודה בעזרת LinkedIn

8/01/2014
מציאת עבודה בעזרת LinkedIn

"אחת הדרכים הבטוחות לרכוש ידידים ולהשפיע על דעתם של אחרים הינה להתחשב בדעתם ולתת להם לדעת שתחושותיהם חשובות" – דייל קרנגי.

 

ראשית, ברצוני להעניק סוג של מסר אישי בנוגע לרשת ה- LinkedIn אשר חשוב שנדע, נפנים ונבין לפני שנתקדם הלאה בתהליך העבודה עמה.  

 

 

 

 

LinkedIn היא רשת חברתית המיועדת למגזר המקצועי והעסקי, רשת אשר טומנת בחובה הבטחה לשורה של הזדמנויות עסקיות חדשות. הדגש ברשת זאת הוא המיתוג המונח על יחסים בינאישיים כאשר הרשת היא כלי לקידום מקצועי, אישי וארגוני בכלל ולחיפוש עבודה בפרט.

 

ציון עובדה: עולם ה-TECH  אינו מתבטא רק באופן חיפוש עבודה מעולם ההיי-טק גרידא.

עולם זה מאגד תחתיו תפקידים מרתקים ומגוונים בדמות תומכי Helpdesk, טכנאי מחשבים, הנדסאי אלקטרוניקה בתפקידי מפתח כאינטגרטורים, מרכיבים מכאניים ומבקרי איכות, הנדסאי מכונות, הנדסאי תעשייה וניהול, אנשי רכש ולוגיסטיקה בתפקידי אבטחת איכות, ייבוא וייצוא ועוד אשר גורמים לרשת ה- LinkedIn לפתוח שעריו גם אליהם בתקופה האחרונה...

 

למה לי LinkedIn עכשיו ?

נהוג לחשוב כי בתהליך חיפוש עבודה   LinkedIn מיועדת אך ורק ל"בעלי עניין" ואינטרס בלבד הקשורים קשר הדוק ומאסיבי לעולם משאבי אנוש וסביבת המשרות ה"בכירות" במשק ועולם ההיי-טק.

הלכה למעשה, הרשת מאפשרת גישה ישירה אל קהל חדש בתהליך חיפוש העבודה ועולם ה- TECH  בפרט,  אשר אינו נגיש לאותו יזם מקצועי, אישי וארגוני אשר מאפשר ליצור חלונות הזדמנויות וקשרים חדשים, לא רק ל"בעלי העניין" הלגיטימיים ולשחקנים הטריוויאליים שהיו עד כה, אלא מהווים כניסה אל אלו אשר נמצאים בתהליך חיפוש עבודה המגיעים ממקור אחר. על כן, יש צורך להבין את זירת הרשת היטב ולהבין יותר את "כללי המשחק" .

 

אסטרטגיה וטקטיקה – גם בחיפוש עבודה וגם ב-LinkedIn ?

2 עקרונות מובילים לחיפוש עבודה ב- LinkedIn הם יכולת האסטרטגיה והטקטיקה והיכולת לעבוד ולהתנהל לפי עקרונות אלו. לפני הכול חשוב להבין מה ההבדל ברמה הכללית בין אסטרטגיה וטקטיקה.

אסטרטגיה מכוונת לתכנון מערכך פעולות בראייה "מערכתית" בכלל ובעולם העסקי בפרט וטקטיקה מתייחסת יותר ל"איך" להוציא לפועל את האסטרטגיה תוך התחשבות בגורמים חיצוניים ופנימיים.

 

"אסטרטגיה היא שיטה להשגת מטרות וככל שהיא מציעה דרכים חלופיות רבות יותר, היא טובה יותר" – יעקב חסדאי.

  • השימוש ב" אסטרטגיית LinkedIn " היא חשיבות הפעילות, השארת תגובות, המלצות ולהוות חלק פעיל בקבוצות השונות ברשת. אסטרטגיה זו אמורה להשאיר אותנו בתודעה ב – LinkedIn  ומביאה  לנו את היכולת ליצור נטוורקינג איכותי עבורנו. ישנו צורך ביכולת להיות סבלניים וסובלניים והחשיבות היא מכרעת, מהותית ואינהרנטית. אימוץ היגיון בריא שעם התמדה המגיעה ממקום אסטרטגי לטווח הארוך תניב בסופו של דבר הצלחה בתהליך חיפוש עבודה נכון.
  • בהמשך ל" אסטרטגיית LinkedIn ", עקרון הטקטיקה הברור ביותר שעלינו לנקוט הוא השקיפות, כאשר היכולת שלנו לשקף את הניסיון שלנו, הקשרים שלנו ובד בבד אף להראות ולהרשים עם יכולותינו והיתרונות שלנו בחיפוש העבודה. חשוב לציין ולזכור את מפת האינטרסים של אותם קבוצות ומעסיקים הנמצאים גם הם ברשת, לפיכך חשוב להתנהל באופן מושכל תוך שמירה על כללי משחק נכונים עבורנו וגם עבור אותם ארגונים וקבוצות המחפשים אותנו בסופו של דבר.

אני הוא אני ... הפרופיל שלי ב-LinkedIn

בבניית הפרופיל, יש צורך להבחין ולראות האם אנו "ראויים" מספיק וישנה סיבה להתעניין בנו. לדוגמא: האם בבניית הפרופיל ארשום שניסיוני הוא כהנדסאי אלקטרוניקה ב-3 השנים האחרונות, אך לא פחות חשוב לציין ולפרט מהו הניסיון בפועל, כדוגמת ניסיון בבדיקות סופיות, ציודי בדיקות או עבודה ברמת רכיב. נתונים אלו אמורים להפוך את הפרופיל לאטרקטיבי ומעניין הרבה יותר.

פרופיל נכון יכלול את הפרטים האישיים המלאים, חשוב שיהיו אטרקטיביים ומקצועיים ככל שניתן. הגעה ל-100 אחוז בפרטים, היא חשיבות עליונה. בהמשך ל-100% הגעה בפרטים, תמונה היא דבר חשוב ומרכזי ב- LinkedIn והיא חלון הראווה הראשי שלנו. חשוב שהתמונה תהיה ברורה ככל שניתן שתוכל לשווק אתכם ברמה המקצועית גרידא. החריצות כאן היא קריטית, "יד חרוצים תמשול" נאמר במקורותינו ועבודה נחרצת ומאומצת בפרופיל תוביל אותנו לעמדת השפעה ולקידום חיפוש העבודה.

 

לבסוף, המלצה אישית שלי היא להוסיף פיצ'רים מעניינים שיתנו אופי מוחשי מעבר לקורות חיים יבשים ותפלים.

 

 

"שני אסירים הסתכלו מתוך חלון הכלא החוצה. אחד ראה בוץ והשני ראה כוכבים"- אלמוני.

 

בתור אנשי ה – TECH  הנחשפים יותר לכוחו של ה- LinkedIn , אנו מוכרחים להבין שהרשת לא תעשה עבורנו את העבודה וכי ההשראה והפרספקטיבה שניצור ונגייס היא זאת שתצטרך להיות הכוח המניע בחיפוש העבודה. הכוח יהיה רלוונטי ביכולת המיתוג שלנו והשיווק ליצור Image  שיצליח לעזור לנו במציאת מקום העבודה החדש שלנו בעתיד.

אז, אם אתה לא שם, יכול להיות שעבור חלק ניכר מהחברות והמשרות בעת חיפוש העבודה שלך, אתה לחלוטין לא קיים ...

בהצלחה לחברי ה- LinkedIn הישנים והחדשים ... 


הדפסשלח לחברהוסף תגובה
חבר צומחת רוצה להצטרף ?

חיפוש עבודה

אזורים
מקצוע
היקף משרה
דלג על Banners
Banners
חבר מביא חבר
עבור לתוכן העמוד