כיצד לנסח מודעת דרושים אפקטיבית?

8/06/2014
לנסח מודעה של דרושים

למרות שבמקרים רבים, הביקוש בשוק העבודה של היום עדיין עולה על ההיצע, הרי שניסוח מודעת דרושים אפקטיבית תורם לא מעט לתהליך הגיוס כאמצעי סינון ראשוני אשר מבטיח כי רק המועמדים המתאימים ביותר למשרה ישלחו קורות חיים. מצד שני, ניסוח של מודעת דרושים ממוקדת מדי עשוי להבריח גם מועמדים מצוינים ולכן יש צורך למצוא את שביל הזהב ואת ניסוח המודעה האפקטיבי ביותר.

 

העתק הדבק

 

ניסוח מודעת דרושים בתחום אחד אינו זהה לניסוח מודעה בתחום אחר. יתרה מזאת, לעיתים קרובות אפשר לראות מודעות דרושים לתפקידים דומים עם שינויים מינורים, והדבר עשוי לתת את הרושם המוטעה שהחברה אינה מספיק בררנית באיוש התפקידים השונים שלה. לכן, חשוב לא רק לנסח את המודעה בשיתוף עם המחלקה המתאימה בתוך החברה ולהשתמש במונחים רלוונטיים מדויקים ככל הניתן, אלא לוודא כי ברור מן המודעה מה ההבדל בין התפקיד הרשום בה לבין תפקידים אחרים בחברה. לדוגמה, מהו תחום האחריות הכלול בתפקיד, האם ישנה דרישה להתמחות ספציפית והאם ישנן דרישות מיוחדות מן המועמד כמו רילוקיישן או נסיעות מרובות לחו"ל.

 

יש דבר כזה Over Qualified

 

כאמור, חשוב להציב רף מסוים בפני המועמדים הפוטנציאלים על מנת לסנן מראש מועמדים שאינם בעלי ניסיון או השכלה מספקים. עם זאת, חשוב גם להיות ריאלים ולא לציין דרישות שיכשילו מועמדים טובים. לדוגמה, אנשי מכירות ואפילו בתפקידי ניהול אינם חייבים בהכרח תואר ראשון ואנגלית ברמת שפת אם היא לא תמיד פועל יוצא של עבודה בתחום האינטרנט (למשל, הזנת תכנים באתר מסוים גם אם מערכת התוכן שלו באנגלית לרוב דורשת אנגלית טכנית בסיסית ולא מעבר לכך).

 

הנעה לפעולה

 

למרות שהנעה לפעולה הוא אחד מהיסודות החשובים ביותר של תורת השיווק ובמיוחד ברשת האינטרנט, בה קשה במיוחד לבלוט מעל כולם, ברבות ממודעות הדרושים מתקבל הרושם שמדובר במבחן שניתן על ידי המורה השנוא של הכיתה ולא במודעה שאמורה לגרום לאנשים לבחור במשרה שתעניק להם שכר ותנאים נוחים...  ניסוח ההודעה בצורה חיובית והימנעות משימוש יתר בסימני קריאה או התניות ("רק", "חובה" וכו') יתנו רושם ראשוני טוב יותר ואפילו ידרבנו את המועמדים לנדב יותר מידע שימושי על ניסיון העבר שלהם מכיוון שיהיה חשוב להם להיבחר דווקא למשרה הספציפית הזו.

 

ישר ולעניין

למרות מה שנאמר למעלה - מודעת דרושים היא עדיין מודעת דרושים ולא רומן מלא במטאפורות ואמצעים ספרותיים.  חשוב לשמור על אורך סביר של מודעה ולהבדיל בין דרישות טכניות של המועמד ובין אופי העבודה הנדרש ממנו. כמו כן, רצוי שלא להותיר מקום לפרשנות, אלא רק במקרים בהם התפקיד הוא באמת מאוד דינאמי ומשתנה (לדוגמה, בחברות היי - טק רבות נדרשת עבודה בשעות לא שגרתיות שאי אפשר להגדיר מראש).

 

 

הדפסשלח לחברהוסף תגובה
חבר צומחת רוצה להצטרף ?

חיפוש עבודה

אזורים
מקצוע
היקף משרה
דלג על Banners
Banners
חבר מביא חבר
עבור לתוכן העמוד