דרושה מוזה: איך לנסח מודעת דרושים מנצחת?

כתיבה של מודעת דרושים היא אמנות עדינה שמאזנת בין דרישה להזמנה, לקיחה ונתינה. אז איך מנסחים מודעת דרושים שתעבוד בשבילכם? הנה 4 כללים מוזהבים

ניסוח של מודעת דרושים אולי נראה כמו דבר טריוויאלי, אבל האמת היא שמדובר באמנות עדינה; מצד אחד, מודעת דרושים ממוקדת מדי עלולה להבריח מועמדים מעולים שיחשבו בטעות שהם לא מתאימית ומהצד השני, ברור שמודעת דרושים שמנוסחת היטב היא אמצעי סינון ראשוני אפקטיבי מאוד.

אז מה עושים? הסוד טמון במציאת שביל הזהב מבחינת הניסוח וכרגיל, יש לנו כמה טיפים מעולים עבורכם שיהפכו את המשימה להרבה יותר פשוטה ולא חשוב מכך: מדויקת.

כלל מספר 1: בלי העתק-הדבק

לעתים קרובות (מדי) אנחנו נתקלים במודעות דרושים לשני תפקידים דומים-אך-שונים, שכוללות שינויים מינוריים. לכאורה, לא מדובר בעניין מהותי, אבל בפועל זה ללא ספק עלול לתת את הרושם המוטעה שהחברה שלכם אינה בררנית מספיק באיוש התפקידים השונים שלה.

אז מה עושים? פשוט מאוד: מקפידים לנסח את המודעה בשיתוף עם המחלקה המתאימה בתוך החברה ולהשתמש במונחים מדויקים ככל הניתן. אל תשכחו לציין מהו תחום האחריות הכלול בתפקיד, האם ישנה דרישה להתמחות ספציפית והאם ישנן דרישות מיוחדות מן המועמד כמו רילוקיישן או נסיעות מרובות לחו"ל.

כלל מספר 2: ריאליטי צ'ק

כאמור, חשוב להציב רף מסוים בפני המועמדים הפוטנציאלים כדי לסנן מראש מועמדים שאין להם השכלה או ניסיון מספקים. למרות זאת, חשוב שתהיו ריאליים ותוודאו שרשימת הדרישות שלכם לא מכשילה בטעות מועמדים איכותיים.

רוצים דוגמאות? בשמחה: אנשי מכירות ואפילו עובדים בתפקידי ניהול לא חייבים בהכרח תואר ראשון, מפני שלפעמים הניסיון התעסוקתי עשיר ומספק בהחלט. דוגמא אחרת נוגעת לדרישה 'מפורסמת' בתחומי התוכן, הלא היא אנגלית ברמת שפת אם. נכון, רב המעסיקים יעדיפו איש תוכן שמבין אנגלית ברמה כזו, אבל האמת היא שאם מרבית ניהול התוכן הוא בעברית, מספיק שאנשי התוכן שלכם ידעו אנגלית ברמה שמאפשרת להם להבין ממשקים ותוכנות.

בקיצור, אל תוותרו על דרישות בסיסיות, אבל במקביל – וודאו שאתם לא מחפשים מועמד שהוא כמו חד-קרן: פשוט לא מציאותי.

כלל מספר 3: חשבו (ונסחו) חיובי

אנחנו יודעים שאתם מנסים לסנן מראש מועמדים שאינם מתאימים בכל דרך אפשרית, אבל זה עדיין לא אומר שאתם צריכים להישמע כמו המורה השנוא על הכתה; רוצים מועמדים איכותיים? נסחו את המודעה באופן חיובי, הימנעו משימוש יתר בסימני קריאה או התניות ("רק", "חובה" וכו') ונסו לזכור שגם מחפשי העבודה מסננים אתכם על סמך מודעת הדרושים.

בעינינו, גישה עניינית-אך-חיובית היא ה-דרך ללכת בה. בסופו של דבר, אף אחד לא רוצה להרגיש ננזף עוד לפני שהוא התקבל לעבודה, לא ככה?

כלל מספר 4: ישר ולעניין

למרות הכתוב לעיל, מודעת דרושים היא עדיין מודעת דרושים ולא רומן מלא במטאפורות ואמצעים ספרותיים. חשוב לשמור על אורך סביר של מודעה ולהבדיל בין דרישות טכניות של המועמד ובין אופי העבודה הנדרש ממנו.

בנוסף, וודאו שאתם לא מותירים מקום לפרשנות, אלא רק במקרים בהם התפקיד הוא באמת מאוד דינאמי ומשתנה. בסופו של דבר לאף אחד אין אינטרס שהעובדים שתגייסו ירגישו מרומים.

זהו זה, אלה 4 כללי הזהב שלנו לניסוח מודעת דרושים שתעזור לכם למשוך את המועמדים הנכונים ביותר. יש לכם כללים נוספים? נשמח אם תשתפו אותם ממש כאן, בתגובות, או אם תספרו לנו עליהם בעמוד הפייסבוק שלנו.