ניהול במשבר

לאחר כל ההכרזות מפי מגוון מומחים כלכליים, ניתן להכריז כי המיתון כבר כאן.
הירידה במכירות, הידיעות אודות פיטורין בארגונים שונים במשק הישראלי והדיווחים הכלכליים מקצוות השוק הגלובאלי, כל אלו לא מותירים מקום לספק.
בתקופת מיתון או משבר כלכלי, ניהול אינו משימה פשוטה. אך עם זאת, מי שיחכים וייצלח אתגר זה, ישפר את יכולותיו, ויקטוף פירות רבים עם התאוששות המשק.
 
אז איך עושים את זה?
 
למיתון יש מספר משמעויות: כלכליות ורגשיות – מוראליות. בבואנו להתמודד עם המשבר עלינו להבין את משמעויותיו ולדעת כיצד לטפל בכל אחת ואחת מהן. כאן יוצגו חמש דרכים להתמודדות עם נגזרות המיתון השונות:
 

  1. הקדם תרופה למכה – אמנם קשה לצפות את מגמת המשק באופן מובהק, אך ניתן לראות כיוון כללי. מנהל חכם, ישכיל להיות פרואקטיבי ולהכין אסטרטגיה עסקית על מנת לא "להתפס עם המכנסיים למטה". החכמה היא לייצר מדיניות התמודדות עם המשבר ולא לחכות שהמשבר יגיע בכדי להגיב אליו. זה הזמן לשלוף דו"חות כספיים ונתונים כמותיים, לצד שימוש באינטואיציה ויצירתיות. מנהל שיצליח לייצר תכנית עסקית יצירתית, יצבור יתרון על מתחריו. בתקופה בה התחרות חזקה מתמיד, גישה יוזמת, יצירתית ופרואקטיבית יכולה להבדיל בין מנהל מצליח למנהל כושל.

  2. שמור על שקיפות – תקופת מיתון או משבר מלווה בחוסר וודאות רב. כפי שאתה חש את חוסר הוודאות, הבן שכך חשים גם עובדיך. מתח זה כמובן משפיע על תחושתם של העובדים, אך גם על הפרודוקטיביות שלהם. בין אם הינך מנהל רגשי או כלכלי, חוסר וודאות יפגע בעובדיך ובהישגיך. על כן, נסה לשמור על שקיפות רבה ככל האפשר. חשוב שאנשיך ידעו היכן הם עומדים, ולאן צועד הארגון. נסה לייצר בתקופה זו מדיניות "דלת פתוחה" שתאפשר שאילת שאלות ושיתוף. התמיכה הזו תתן גב לצוות ותקטין במידת האפשר את התחושות הקשות וגלי השמועות המאפיינים משברים.
  3. היה מעודכן – התמורות הרבות בשוק בתקופת משבר, מחייבות מנהלים להיות מעודכנים. חשוב שתדע לאן צועד המשק, מה מצבם של לקוחותיך, כמו של מתחריך. על כן, מומלץ מאוד להשתמש בעיתונות הכלכלית השונה, הקיימת היום גם במהדורה אלקטרונית המגיעה ישירות לתיבת המייל האישית. כמו כן, שמור על קשר והתייעץ עם העמיתים שלך. ייתכן ובידיהם מידע שטרם נחשפת אליו, או שהתמודדו עם משבר שעומד בפניך. למד מנסיונם של אחרים.
  4. בצע שיווק חכם – אל תחשוב כי במיתון אין לבצע שיווק! יש מקום לשייווק גם במיתון, כל עוד הוא חכם, מדויק וממוקד. למד אלו ענפים חזקים בתקופה זו ופנה אליהם. תוכל לפנות גם ללקוחותיך שנפגעו מהמיתון, אך עשה זאת בצורה רגישה ואמפתית. פניה אגרסיבית עלולה "לשרוף" לקוח בתקופה כזו. זכור כי אם תהיה לצד לקוחותיך ברגעי המשבר שלהם, הם יזכרו לך חסד נעורים כשיתאוששו.
  5. שמור על חיוך ואופטימיות – זכור כי מבחינת עובדיך אתה מייצג את הארגון, ומבחינת מנהליך, אתה מייצג את הצוות שלך. האופטימיות שלך היא זו שתתן כוחות לצוות ואמונה כלפיך של מנהליך. חיוך הוא מדבק, אם אתה תשתמש בו, כך גם סביבתך. 
     
    כל עוד תשמור על עקביות מסריך וגישתך, ולא תעביר מסרים כפולים ולא יציבים, הצוות שלך והמנהלים שלך ילמדו לסמוך עליך ולהעריך אותך ואת יכולותיך לצלוח את המשבר.
    למעשה, על כל מנהל במשבר לדעת לנצל יתרונות אסטרטגים מחד, ולהשתמש ברגישותו מאידך.
    שילוב של שני אלו יהפוך אותך מממוצע הנלחם על השרדותו, למנצח ומוביל.
הדפסשלח לחברהוסף תגובה
חבר צומחת רוצה להצטרף ?

חיפוש עבודה

אזורים
מקצוע
היקף משרה
דלג על Banners
Banners
חבר מביא חבר
עבור לתוכן העמוד