איך מצלמים ראיון וידאו מושלם? 7 טיפים מנצחים

איך מצלמים ראיון וידאו מושלם? 7 טיפים מנצחים

ראיון באמצעות וידאו הפך להיות נפוץ כמעט כמו ראיון פרונטלי. המעבר לראיון וידאו שינה לגמרי את עולם הגיוס. על ידי ראיונות הוידאו המגייס חוסך את השלב המקדים של סינון עשרות קורות חיים לא רלוונטים ושיחות טלפון ארוכות לראיון ראשוני.

בנוסף, בעוד שבראיון פרונטלי נוצרת שיחה בין המגייס והמועמד כך שיש פתח לשאלות או אינפוטים שהמגייס לא חשב עליהם לפני כן. בראיון וידאו מוקלט כמו במערכת שלנו, Hever On Screen , המועמד מקבל שאלות מוכנות ועונה עליהם בוידאו ובסוף ההקלטה הוידאו נשלח אל המגייס.

כמו שניתן לראות, התהליך הוא מאוד יעל ומהיר ולכן גם חשוב להתכונן אליו נכון כך שהמסר שתרצה להעביר אכן יגיע למגייס.

במאמר זה ניתן לכם טיפים כדי להצליח בראיון הוידאו שלכם ובאמת להעביר דרך המסך את האישיות שלכם, בואו נתחיל:

1. תגיעו מוכנים לראיון
בעולם הדיגיטלי של היום, אתם יכולים ללמוד הכל על החברה, המתחרים שלה, המוצרים שלה, ואת מטרותיה על ידי חיפוש מהיר באינטרנט. כמו כן הכנסו לאתר האינטרנט של החברה, תקראו על המוצרים ושירותים והודעות לעיתונות, כל זאת כדי לדעת מי הם ולאן הם הולכים.

2. תכינו את התשובות שלכם מראש
קודם כל בדקו היטב את תיאור התפקיד, רשמו לעצמכם בנקודות מה אתם יכולים להביא לתפקיד הזה ומה מייחד אתכם לעומת שאר המתמודדים. לאחר מכן, תכתבו לעצמכם שאלות ששאלו אתכם בעבר ותענו עליהן בכתב.
השלב האחרון הוא לקחת את כל מה שכתבתם ולבנות מזה את התסריט שאתם הולכים לומר בוידאו.

3. תתאמנו, תתאמנו, תתאמנו
אתם חייבים לדעת את התסריט שלכם מספיק טוב כדי שמה שאתם אומרים ישמע טבעי ומלא בביטחון עצמי. ממש כמו שחקנים, קחו את התסריט שהכנתם מראש ותתחילו לשנן אותו עד שתזכרו אותו בעל פה. לאחר מכן תגידו אותו בקול רם מול מראה ותשימו לב גם לשפת הגוף שלכם

4. בחרו את המקום בו אם הולכים להצטלם בקפידה
בחרו לצלם את הוידאו במקום שקט ואינטימי אשר אתם בטוחים שלא יהיו בו הפרעות של אנשים או קולות רקע. עדיף להצטלם על רקע קיר כדי שמאחוריכם לא יהיו הסחות דעת.

5. התלבשו כמו שהייתם מתלבשים לראיון פרונטלי
רק בגלל שאתם והמגייס לא נפגשים פנים אל מול פנים זה לא מפחית מחשיבות הראיון. התלבשו כמו שהייתם מתלבשים לראיון פרונטלי אך מכיוון שהוא מצולם יש להימנע מהדפסים שירצדו על המסך או תכשיטים צעקניים שיגנבו את ההצגה. תשומת הלב צריכה להיות על הדברים שאתם אומרים ולא לובשים.

6. תעבדו על שפת הגוף לכם
תוודאו שאתם יושבים ישר עם גב זקוף, תחייכו מדי פעם ותשדרו ביטחון עצמי.  מאוד חשוב ליצור קשר עין עם המגייס כלומר בזמן שאתם מדברים תסתכלו על המצלמה ולא על המסך. דברו בקול ברור ורם, אין צורך לצעוק אבל חשוב לא למלמל, לבר מהר מדי או להסתיר את הפה.

7. שימו לב לזמן
בדרך כלל ראיונות וידאו תחומים בזמן  וגם אם הם לא, אתם צריכים להיות כמה שיותר מדויקים ולהעביר את כל המסרים שרציתם. שימו לב לזמן והשתמשו בו בחכמה.

עכשיו אתם הרבה יותר מוכנים לראיון המוקלט שלכם בוידאו. תזכרו בסופו של דבר מה שהשתנה זה המדיום ולא המסר, המטרה שלכם בראיונות נשארת זהה. אתם צריכים להציג את עצמכם באור הטוב ביותר  על ידי התמקדות בצרכים של החברה המגייסת. במידה ותגיעו עם תשובות מוכנות ודוגמאות שהם יתרשמו מהם הסיכוי שלכם לעבור לשלב הבא יגדל משמעותית.

בהצלחה!