מוציאים אתכם לחופש

מוציאים אתכם לחופש

 

חג החירות

גם אתם מתרגשים מרוח האביב שמביאה את פסח ומרגישים את החגיגיות וההתחדשות שבאוויר? לא סתם חודש ניסן היה פעם החודש הראשון של השנה – האביב שבחוץ מסמן התחלות חדשות, ומכניס אנרגיות ואופטימיות.

אבל מכל השמות של חג הפסח, אנחנו הכי אוהבים את חג החירות. כי מה יותר חשוב מחופש? הזכות לחירות לא מובנת מאליה בכל מקום ובכל זמן, ואין כמו תזכורת שנתית לשמוח בחופש שיש לנו. חופש הבחירה, חופש הביטוי, חופש המחשבה, חופש העיסוק וגם חופש מעבודה.

חופשה ללא הגבלה

בינינו, אם היו מציעים לכם כמה ימי חופש שאתם רוצים מהעבודה, לא הייתם לוקחים? לאחרונה שמענו על חברות שהודיעו על מדיניות חדשה של חופש ללא הגבלה. חלקן עשו זאת כדי לעודד עובדים לצאת לחופש אחרי שנתיים קשות של קורונה, חלקן חשבו שזה צעד בונה אמון שיהפוך את סביבת העבודה לגמישה יותר וחלקן פשוט מנסות לשפר עמדות כדי להתמודד טוב יותר במלחמה על כל עובד.

העניין הוא שהמציאות מוכיחה שכשיש יד חופשית עם החופש, העובדים דווקא מממשים פחות ימי חופשה בשנה, לעומת חברות עם חופשה מוסדרת. למה? כי למרות ההצעה הנדיבה, לעובדים פשוט לא נעים לבקש חופש (תופעה שמתעצמת בקרב מילניאלז) או שהם חוששים מה יגידו עליהם המנהלים והקולגות. חיסרון נוסף של המדיניות החדשה הוא הפסד האפשרות לפדות את ימי החופשה של העובדים בתום תקופת ההעסקה בחברה. האם זו הטבה שווה באמת או רק גימיק? נחכה ונראה.

ארזתם לבד?

גם אם אנחנו ממש אוהבים את מקום העבודה, כולנו זקוקים למנוחה ולמילוי מצברים. מספיק שנצטט מחקר שמצא שעובדים שלקחו חופש מהעבודה למשך פחות משלושה שבועות בשנה היו בעלי סיכון גבוה ב־33% למוות מוקדם, מאשר אלה שלקחו יותר ימי חופש. תמריץ טוב, לא?!

אם היה לנו תפריט חופשות, היינו לוקחים חופשת בטן-גב בחופים לבנים למנה ראשונה, טיולים אורבניים בערים תוססות למנה עיקרית וסקי מפסגות מושלגות לקינוח. ותשימו לנו גם תוספת שופינג בצד.

חושבים לקחת חופש ולא יודעים לאן כדאי לטוס? פנו אל חוכמת ההמונים! אלה 5 היעדים שהישראלים הכי אוהבים:

בודפשט – בירת הונגריה היא יעד יפיפה וזול יחסית שמציע גיוון של אטרקציות לגילים שונים ואוכל נהדר. הטיסה הקצרה וריכוז האטרקציות בשטח מצומצם הופכים אותה לאידיאלית גם אם לא צברתם הרבה ימי חופש.

דובאי – מה עוד נשאר לומר על מי שהפכה להיות חביבת הישראלים בשנה האחרונה? אז אולי רק נספר שבאיחוד האמירויות כל עובד/ת רשאים לקחת חופשה שנתית בת 30 יום, אם יש להם ותק של שנה לפחות במקום העבודה. אנחנו לגמרי קונים את זה.

ניו יורק – "התפוח הגדול" הוא הסיבה שכולם רוצים לתפוס אמריקה. כשאתם שם – תקפצו לפסל החירות. הוא ה-תזכורת לחופש.

וינה – בירת אוסטריה היא אירופה הקלאסית במיטבה ונחשבת לאחת הערים הכי יפות ומלאות תרבות שיש. אוסטריה היא יעד נהדר לא רק לחופשות אלא גם לעבודה, בזכות זכויות סוציאליות רחבות. חוץ מחופשות שנתיות וחופשות מחלה, העובדים זכאים לחופשות לימודים ולחופש מיוחד בתשלום שניתן בזמן נישואים, לידה, מוות במשפחה ואפילו במעבר דירה.

לונדון – אוטובוס קומותיים, שומרי המלכה ומוזיאון השעווה הם רק חלק מהסיבות שזהו יעד פופולרי כבר שנים. ואל תשכחו להצטלם בתוך תא טלפון אדום 🙂

ועוד לא דיברנו על פריז, פראג, יוון ואיטליה… בקיצור, צאו לחופש, זה הרי טוב לבריאות.

פסח שמח!

כולנו בחבר הון אנושי מאחלים לכם חג מלא אושר ושמחה.

שיהיה לכם אביב רווי בפריחה עסקית ובצמיחה אישית ומקצועית,

שלא תפסיקו לחתור למצוינות, אבל תקדישו גם זמן איכות לעצמכם.

שתייצרו שותפויות מוצלחות וחיבורים מנצחים,

שתתמלאו אופטימיות ותצברו כוחות מחודשים

ושתחזרו מהחופש עם חלומות גדולים.

שלכם,

חבר הון אנושי