הכל אנשים: הכירו את השיטה שתעזור לכם לגייס בצורה מדויקת

הכל אנשים: הכירו את השיטה שתעזור לכם לגייס בצורה מדויקת

ייתכן וכבר שמעתם את המונחים People Analytics, או- HR Analytics – אבל האם הבנתם מה משמעותם עד הסוף? בואו להכיר את המונחים שישנו את הליכי הגיוס שלכם ויהפכו אותם למבוססים, מהירים ומדויקים הרבה יותר.

נתחיל בהגדרה "היבשה": People Analytics – או בשמות נרדפים נוספים: HR Analytics, Workforce Analytics ו-Talent Analytics – היא גישה מבוססת נתונים לניהול כח אדם. כפי שניתן להבין, זו הגדרה כללית למדי. לכן, אם להיות ספציפיים יותר, ניתן לומר שגישה זו מתייחסת לפתרון בעיות ואתגרים בניהול כוח האדם בארגון בצורה מבוססת נתונים. כל זה נעשה באמצעות ניתוח מאגרי מידע ארגוניים.

ארגונים שמטמיעים את גישת ה- People Analytics במחלקת כח האדם שלהם, יכולים להשיב על שאלות מהותיות כגון: מהו אחוז העובדים שעוזבים את הארגון לאחר שנה או פחות? עד כמה עזיבות שכאלו משפיעות על בריאות הארגון? ואולי חשוב יותר – כיצד נראה הפרופיל של עובדים שסביר שיעזבו את הארגון לאחר שנה או פחות? כל אלו שאלות שעד לא מזמן, אי אפשר היה להשיב עליהן בצורה מדויקת. טכנולוגיות מעולמות ה-People Analytics משנות את כל זה כעת ומאפשרות מדידה ואפיון מדויקים של כח האדם בארגון.

לטס טוק דוגרי: כך מיישמים את גישת ה-People Analytics בשטח

אז איך זה נעשה בפועל? השילוב בין מערכת ניהול כח האדם בארגון לבין מערכת מדידת ביצועי העובדים הוא שמאפשר יצירת מאגר נתונים (Database) עליו ניתן להחיל את ניתוח הנתונים. אם בעבר תחושת בטן היתה הרכיב העיקרי עליו נשענו מנהלי כוח האדם בארגון, המערכות הטכנולוגיות החדשות – שמוכנסות תדיר לתוך ארגונים – משנות את כל זה ומאפשרות לעשות שימוש בכלי ניתוח טכנולוגיים מעולמות הביג דאטה.

הלכה למעשה, ארגונים שמקפידים להשתמש במערכות טכנולוגיות למדידת נתונים, מאפשרים למחלקות כח האדם שבתוכם לקבל החלטות מבוססות נתונים מהשטח ולא רק על תחושות בטן. המשמעות היא שיפור אסטרטגיית כוח האדם הנהוגה בארגון, התבססות על נתונים מדויקים בהליכי שינוי ארגוני וכמובן – שיפור משמעותי בגיוס כוח אדם רלוונטי לארגון.

קשה להאמין, אבל סקר שערכה חברת המחקר גרטנר, מצא שפחות מ-25% מהמעסיקים הגדולים שנסקרו עוקבים או מנטרים את אחוזי ההצלחה והכשלון של הליכי הגיוס לחברה. המשמעות היא בזבוז משאבים, כסף וזמן יקר וגרוע מכך – קליטה והכשרה של עובדים לא רלוונטיים לארגון.

צו גיוס מהעתיד

באומת הסטארטפ, כמו באומת הסטארטפ – הראש הישראלי לא מפסיק להמציא פטנטים פורצי דרך, גם בתחומי ניהול כח האדם: סטארטאפ ישראלי בשם Actiview, נדרש לסוגיית פתרון בעיות הגיוס עם פיתוח מערכת ה-Assense – פלטפורמת הערכה המאפשרת מדידה מדויקת וייחודית של הפרופיל ההתנהגותי-קוגניטיבי של המועמד וניבוי התאמתו לתפקיד, לצוות ולארגון.

המערכת מבוססת על מחקרים מתחום מדעי המוח, על יכולות בינה מלאכותית ולמידה עמוקה, הפקת דאטה מרחבי-התנהגותי ועל טכנולוגית מציאות מדומה. כל אלה נמזגים יחד לכלי רב עוצמה שמקצר משמעותית את זמן הגיוס ומעלה פלאים את אחוז ההתאמה בין המועמדים לארגון. מאחורי הקלעים, מציעה ה-Assense שימוש במערכת ענן לניהול בסגנון People Analytics, כלומר – תמיכה בקבלת החלטות מבוססות נתונים.

בארץ, חבר הון אנושי נבחרה להפיץ את המערכת באופן רשמי, מה שאומר שמעתה והלאה הליכי הגיוס באמצעות החברה יהיו חווייתיים, מדעיים ומדויקים הרבה יותר.
אז תגידו לנו אתם: למה להישאר עם תחושות בטן, כשאפשר לקבל החלטות מושכלות? צרו קשר עוד היום, ואנחנו נעזור לכם להשתמש בטכנולוגיה של המחר.

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם אתי, מנהלת ההפצה של Actiview מבית חבר הון אנושי בישראל. במייל או בטלפון:054-4478080