איך לצלוח את מאה הימים הראשונים בתפקיד ניהולי בכיר? – חמשת כללי הזהב

איך לצלוח את מאה הימים הראשונים בתפקיד ניהולי בכיר? – חמשת כללי הזהב

התקבלת לתפקיד בכיר בארגון כמנכ"ל או סמנכ"ל? ברכות! עכשיו מתחיל האתגר האמיתי. למרות הקילומטרז׳ שהגעת איתו ובזכותו מונית לתפקיד, כניסה לתפקידי C level מצריכה הקפדה על כמה כללי זהב וזאת כדי  כדי לצלוח את מאה הימים הראשונים בארגון. לתקופה זו יש השפעה משמעותית על המשך דרכך בארגון.

התקבלת לתפקיד! הבשורה הזו משמחת היום יותר מתמיד בעיצומה של שנת קורונה, שהיתה ועודנה מורכבת, הן לארגונים עצמם והן למחפשי.ות העבודה. מאה הימים הראשונים שלך בארגון הם מעין "ימי חסד" בהם ככל הנראה ייבחנו היכולות שלך, הכישורים החברתיים, האסטרטגיה העסקית ועוד. תוכנית מאה הימים של ג'ו ביידן נשיא ארצות הברית, היא דוגמא מצוינת לכך. כבר בתחילת כהונתו, פרס ביידן את תוכניותיו למאה הימים הראשונים שלו בתפקיד. בתוכנית מאה הימים ניתן היה למצוא תהליכים שיצאו לדרך כבר ביומו הראשון בתפקיד כמו טיפול במשבר הקורונה ורפורמת המיסים, לצד תוכניות ארוכות טווח כמו שוויון זכויות גזעי/להטב"י, בעיית האקלים ועוד. ממש כמו אצל נשיא ארצות הברית, גם בתפקיד ניהולי שאינו כולל את כס הנשיאות, מאה הימים האלו הם קריטיים להמשך ההשתלבות בארגון ולרוב הם אלו שיקבעו איך תראה המשך הדרך שלך בו (אם בכלל). לכן, ריכזנו עבורך חמישה כללי זהב שיעזרו לך לצלוח אותם על הצד הטוב ביותר.

  1. הכנת "שיעורי בית"

בכירים בתפקיד ככל שתהיו, יום עבודה ראשון בארגון לנצח יהווה מעיין "דייט ראשון". לפניו, כדאי מאוד להגיע מוכנים ולהכיר את הפרטנרים שלך כמה שאפשר. חשוב להכיר את היתרונות, המגבלות, המתחרים ולהקפיד על רגישות במקומות הנכונים. איך מגיעים מוכנים? זה הזמן לקחת לעצמך כמה ימים לקרוא על הארגון, אנשי ונשות המפתח בו, למפות אתגרים וגם לבחון תהליכים ושינויים מוצלחים (וגם אלו שפחות) שעבר הארגון. מרכיב לא פחות חשוב  הוא התרבות הארגונית  – עליך להבין איך נהוג לעשות את הדברים בו גם אם באת לארגון עם "רוח" משלך.

  1. לאט ובטוח – בניית מערכת היחסים עם העובדים שלך

עובדים הם הנכס הגדול ביותר בכל ארגון ואם התקבלת לתפקיד הזה, הארגון סומך על המקצועיות וכישורי הניהול שלך . תפקידי ניהול בכיר בארגונים גדולים יצריכו ממך מצד אחד לנהל אנשים ותהליכים, יחד עם זאת לבנות מערכת יחסים של אמון וקרבה עם העובדים והעובדות בארגון. המסלול הנכון במקרה הזה הוא תקשורת טובה, זיהוי הפוטנציאל של כל עובד ועובדת וזיהוי הצרכים שלהם. כל זאת תוך זהירות והקפדה יתרה שלא להבטיח הבטחות שבספק אם תוכל לקיים בהמשך. 

  1. לשמור על הקצב הנכון

בין אם מדובר בארגון גדול או קטן, לכל אחד מהם יש את הקצב שלו והדרך בה מתנהלים הדברים. גם אם נראה שנדרש שינוי ארגוני גדול או שבראשך כבר מתגלגלים אי אלו רעיונות מהפכניים, חשוב לעצור לרגע ולבדוק האם זה הזמן הנכון למהלכים גדולים (טובים ככל שיהיו) או שמא להאט קצב תוך כדי היצמדות לאג'נדה שהבאת איתך.

  1. ניצחונות קטנים ומהירים  

חשוב מאוד להציב מההתחלה מטרות קטנות אך משמעותיות, כאלו שיחזקו את היכולות והאמינות שלך בפני העובדים וההנהלה. כמנהלים בכירים, מנכ"לים וסמנכ"לים חשוב תמיד לזכור: אנשים בכל העולם ובכל קבוצה, תמיד ירצו להיצמד אל מי שמביא את ההצלחה לכן, מאה הימים הראשונים בארגון הם הזדמנות פז להיות מי שמביא לתוצאות וניצחונות ועל ידי כך, לרתום אנשים לדרך שלך.

  1. והעיקר – לא לפחד כלל  

ההחלטות הראשונות הן תמיד הכי מפחידות, אבל אין כמו היום שאחרי והמבט לאחור שמזכיר כמה נכון פעלנו. לקחת החלטה? חשוב מאוד לעמוד מאחוריה ביציבות, ביטחון ונחישות. דרך מעולה להקל על החשש משינויים גדולים היא לייצר סדרי עדיפויות מושכלים ולבחור בין החלטות מיידיות לבין כאלו שיש ליישם לטווח הרחוק יותר (תוך שנה מכניסתך לתפקיד למשל).

 זה עשרות שנים שחבר הון אנושי מספקת פתרונות גיוס, איתור אבחון והשמה של טאלנטים/יות במגוון רחב במיוחד של תחומי קריירה. אנחנו מאמינים כי השילוב בין חתירה למצוינות, מאגר כוח אדם איכותי וחדשנות הוא זה המביא להצלחה אישית של העובדים לצד צמיחה והצלחה פנים ארגונית לאורך כל שנות הפעילות שלנו.

מגייסים מנהלים ומנהלות בכירים? אנחנו כאן בשבילכם: https://bit.ly/3h1tnBo